Blog stomatologiczny — jak prowadzić i o czym pisać?
Blog jest narzędziem, które pozwala efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę, niezależnie od branży, w jakiej działa. Nie inaczej jest w przypadku gabinetów stomatologicznych. Jeżeli chce się zainteresować ofertą potencjalnych pacjentów i jednocześnie przekonać ich do wizyty w gabinecie stomatologicznym, pomóc w tym może prowadzenie właśnie bloga. Należy jednak wiedzieć, jak to robić, o czym pisać i jak często publikować swoje artykuły.
Blog o gabinetach stomatologicznych — co Pacjent tak naprawdę chce wiedzieć?
Blog jest świetnym źródłem informacji dla klientów. Dzięki niemu mogą oni poznać historię firmy, dowiedzieć się, jak funkcjonuje gabinet stomatologiczny oraz poznać listę najczęściej wykonywanych zabiegów. Jeżeli chce się pisać bloga, to kluczową kwestią jest właśnie charakter pisanych treści. Jako dentysta ma się kompetencje do tego, aby udzielać informacji na temat, jak wygląda leczenie dentystyczne, a także porad związanych z pielęgnacją zębów w domu.
Można także opisywać, jak wygląda konkretny zabieg, na przykład leczenie kanałowe, czy też jaki aparat ortodontyczny można wybrać z dostępnych na rynku. Bardzo istotne jest to, aby na samym początku publikować cokolwiek i regularnie w zakresie tematyki stomatologii, a następnie weryfikować, co jest najchętniej czytane. Można do tego wykorzystać na przykład narzędzia analityczne.
Czy zdrowie jamy ustnej to odpowiedni temat blogowy?
Nie ma wątpliwości co do tego, że uświadamianie ludzi na temat zdrowia jamy ustnej jest bardzo ważnym elementem prowadzonego bloga. Wiele osób, ze względu na swoje tempo życia, bardzo często marginalizuje higienę zębów. Nawet tak błaha czynność, jak mycie zębów po każdym posiłku jest pomijane, a to przecież może prowadzić do wielu różnych problemów w jamie ustnej.
Warto przekazywać merytoryczną wiedzę i opisywać skutki ewentualnych zaniedbań. Dzięki temu firma zyska na wiarygodności, będzie odbierana jako ekspert w swojej branży, a część odbiorców z pewnością zdecyduje się na wizytę w stacjonarnym gabinecie stomatologicznym.
„5 najczęściej wykonywanych zabiegów” i inne przykłady tematów blogowych
Prowadzenie bloga stomatologicznego to także świadomość tego, o czym pisać. Można między innymi poruszać temat usuwania zębów mądrości i opisać w nim, jak przeprowadzany jest zabieg ich usuwania. Wiele osób boi się tego zabiegu, ale dzięki fachowej wiedzy przekazanej w poście można ich uspokoić i nakłonić do tego, aby nie zwlekali z wizytą w gabinecie dentysty. Warto także poruszać tematy związane z codzienną pielęgnacją zębów, dzięki którym pacjentom łatwiej będzie zadbać o zdrowe zęby. Można opisać takie tematy, jak np.:
- Jak leczyć wady zgryzu?
- Czym są implanty zębowe i jakie są ich rodzaje?
- Zdrowy uśmiech, czyli regularne wizyty u dentysty
- Czym jest dentalfobia i jak można sobie z nią poradzić?
- Jak często usuwać płytkę nazębną, aby mieć piękny uśmiech?
Leczenie stomatologiczne — czy powinniśmy opisywać je szczegółowo?
Leczenie stomatologiczne wywołuje różne reakcje u ludzi. Najczęściej strach budzi ono u tych osób, które w przeszłości miały traumatyczne spotkania w gabinetach stomatologicznych. Dlatego warto z pewnością opisywać zabiegi w superlatywach i szczegółowo, aby pacjenci wiedzieli, co będzie robione podczas określonego zabiegu. Dzięki temu będą mogli przezwyciężyć strach przed dentystą i zadbać o swój zdrowy uśmiech. Należy jednak pamiętać o tym, aby stosować w tekstach przyjazny język i jak najmniej fachowych terminów, które mogłyby być niezrozumiałe dla czytelników.
Plan na wpisy blogowe — dlaczego jest taki ważny?
Blogi związane z leczeniem stomatologicznym to przede wszystkim mnóstwo merytorycznej wiedzy. Dzięki nim pacjenci mogą dowiedzieć się, jak funkcjonuje dany gabinet, jak są choroby przyzębia, czy też jak przebiega leczenie endodontyczne. Częstotliwość publikacji nie jest nigdzie z góry określona. Wszystko zależy od różnych czynników. Należy zastanowić się, jakiego rodzaju artykuły będą publikowane. Jeśli mają to być długie, wyczerpujące temat i merytoryczne posty o charakterze poradników, które są stale aktualne, może wystarczyć czasami jeden lub dwa teksty w miesiącu.
Jeśli jednak komunikacja opiera się na doniesieniach z tego, co dzieje się w gabinecie stomatologicznym lub na informacjach związanych na przykład z obchodzeniem dni związanych ze zdrowiem, posty muszą pojawiać się zdecydowanie częściej. Styl oraz częstotliwość publikacji zależy także od tego, kto ma być docelową grupą odbiorców i jakimi dodatkowymi kanałami dystrybucji się dysponuje.
Z punktu widzenia marketingowego prowadzenie bloga niesie ze sobą wiele korzyści. Odpowiednio opracowany plan contentowy, który będzie trafiał do odbiorców w formie artykułów, pozwoli gabinetowi stomatologii stać się ekspertem w swojej branży. Tym samym użytkownicy będą chętniej wracać na blog i czytać kolejne posty. Za pomocą artykułów na firmowej stronie można opowiedzieć jej historię, a wielu klientów jest tym zainteresowanych.
Warto wiedzieć, że dodanie opcji komentowania postów sprawi, że będzie można poznać opinie o oferowanych produktach i usługach. Ponadto można zbudować bazę mailingową, do której będzie wysyłany newsletter z promocjami w gabinecie i informacjami o nowych artykułach.