Reklama gabinetu stomatologicznego – dentysta na TikToku
Marketing w stomatologii nieustannie zmienia się, dostosowując się do potrzeb i oczekiwań Pacjentów. Dzisiaj ogromnym polem, na którym można prowadzić z Pacjentami dialog, a także kreować wizerunek lekarza, są portale społecznościowe. Jednym z nich jest TikTok – aplikacja, która powstała w 2016 roku i od tamtej pory stale zyskuje na popularności. Dlaczego reklama gabinetu stomatologicznego na TikToku może być niebywale skuteczna i co czyni tiktokowy marketing dla dentystów wyjątkowym? O tym w poniższym artykule.
Potencjał marketingu w stomatologii a aplikacja Tik Tok
Prowadzenie profilu na social media to jedna z głównych dróg dotarcia do nowych Pacjentów, a także podtrzymania relacji z obecnymi. W tych sferach w aplikacji TikTok drzemie ogromny potencjał, który zauważa coraz więcej gabinetów stomatologicznych. Dzięki niej można dotrzeć do grupy docelowej, której nie znajdziemy na innych kanałach społecznościowych.
Preferowana dziś treść przekazu to głównie video i na niej właśnie opiera swoje działanie TikTok. Ta platforma jest jednak pod tym względem dużo atrakcyjniejsza niż Instagram, czyniąc udostępniane nagrania użytkowników widocznymi dużo dłużej niż 24 godziny. Dzięki temu możemy tworzyć trwałe treści, które będą wpływać na naszą oglądalność przez dłuższy okres czasu. To niezwykle istotne w przypadku materiałów edukacyjnych i wizerunkowych.
Jak możemy prowadzić skuteczny marketing dla gabinetu stomatologicznego?
Zaczynając marketing w gabinecie stomatologicznym za pomocą TikToka, warto najpierw zapoznać się z aplikacją i znaleźć w niej miejsce dla siebie. Możemy obserwować innych lekarzy, podpatrując u nich pomysły dotarcia do odbiorców. Ważne jest, by tworzone przez nas treści były oryginalne, interesujące, a przy tym rozrywkowe. Powinny być też spójne z resztą naszej komunikacji na innych kanałach social media oraz z ideą naszego gabinetu.
TikTok cechuje bardzo duże zaangażowanie widzów pod oglądanymi filmami. Reklama gabinetu stomatologicznego za pomocą tego portalu pozwoli nam na dotarcie do większej liczby Pacjentów niż na Facebooku czy na Instagramie. Jeśli nie wiemy, jak zacząć, wystarczy odnieść się do któregoś z licznie zamieszczanych, szkodliwych filmików. Wielu młodych użytkowników TikToka, zwłaszcza w czasach pandemii, publikowało i udostępniało posty o domowym radzeniu sobie z różnymi problemami stomatologicznymi – zarówno natury zdrowotnej, jak i kosmetycznej. Polegały one na pokazywaniu, jak można zrobić własny aparat ortodontyczny, wyrównać zęby, samodzielnie je szlifując lub wybielić je niebezpiecznie dużym nadtlenkiem wodoru. Takie filmy nadal cieszą się dużą popularnością, dlatego warto jako kontrę publikować wartościowe materiały uczące, jak należycie dbać o zęby.
Marketing dla dentystów nie musi być nudny
Mimo swojego lekkiego sposobu przekazywania treści, a może właśnie z jego powodu, TikTok staje się świetnym miejscem do dzielenia się wiedzą. Jest to szczególnie istotne, jeśli spojrzymy na średnią wieku jego użytkowników – szacuje się, że 60% nie skończyła 30 lat. Trafienie do młodych odbiorców z interesującymi i wartościowymi treściami pozwoli uzyskać nam wielu nowych Pacjentów i zdobyć ich zaufanie.
Nieformalność zamieszczanych treści pozwala nam na dużą swobodę publikowania, przy jednoczesnym zachowaniu profesjonalizmu i autorytetu lekarza. Taka reklama gabinetu stomatologicznego z nieco innej strony może odświeżyć nasz wizerunek i przekonać do nas tych odbiorców, do których nie trafiliśmy na innych portalach społecznościowych. Pokazywanie gabinetu “od kuchni”, śmiesznych sytuacji z dnia codziennego i ciekawych aspektów pracy lekarza stomatologa będzie skutecznie zacieśniać relację z Pacjentem i zachęcać do nas nowych.
Zasięg reklamy gabinetu stomatologicznego – do kogo docieramy?
Marketing dla dentystów za pośrednictwem platformy TikTok ma ogromny potencjał. Użytkownicy tego portalu spędzającą na nim średnio 50 minut dziennie – to bardzo dużo biorąc pod uwagę, że treści zamieszczane są w postaci nagrań video. Marketing w stomatologii na TikToku to też niepowtarzalna okazja dotarcia do użytkowników, których nie znajdziemy na Facebooku czy na Instagramie. Najwięcej użytkowników TikToka to młodzi ludzie w wieku 16-24 lat. Należy jednak pamiętać, że już niedługo ta średnia przesunie się o kilka lat do przodu, a aplikacja stale zyskuje kolejnych użytkowników z różnych grup wiekowych.
Coraz więcej właścicieli gabinetów stomatologicznych dostrzega niezwykły potencjał TikToka. Materiały w formie video są bardziej osobiste niż materiały w formie pisanej czy obrazkowej. Dzięki niemu marketing w gabinecie stomatologicznym może zostać wyniesiony na inny poziom – jeszcze bliżej Pacjenta i Jego potrzeb. Warto zainteresować się TikTokiem już teraz, by w najbardziej sprzyjającym czasie zdobyć przewagę nad konkurencją.