Agencja marketingu medycznego i jej rola w branży stomatologicznej
Relacje z klientem i skuteczna strategia promocji marki są ważne w wielu branżach, także w ochronie zdrowia. Agencja marketingu medycznego zajmuje się promocją usług oraz prowadzeniem komunikacji placówek w taki sposób, by mogły one docierać do jak największej liczby osób. Marketing medyczny w branży stomatologicznej jest zorientowany na budowanie świadomości pacjentów i przedstawianie innowacyjnych rozwiązań w dbałości o zdrowie jamy ustnej.
Dlaczego branża stomatologiczna potrzebuje marketingu?
Działania marketingowe w stomatologii odgrywają istotną rolę w budowaniu pozycji danej placówki na rynku. Chociaż świadomość Polaków w kwestii profilaktyki i leczenia zębów z każdym rokiem się zwiększa, wciąż zbyt rzadko odwiedzają oni gabinety stomatologiczne. Dlatego tak ważna jest promocja usług stomatologicznych i pozytywnego wizerunku dentysty.
Ponadto, cały czas wzrasta poziom konkurencji na rynku stomatologicznym. Gabinety prześcigają się w najnowszych technologiach, pakietach oraz innowacyjnych zabiegach. Wzrasta zainteresowanie pacjentów w obszarze implantologii i estetyki uzębienia. Rolą agencji marketingu medycznego w tej branży jest zatem dopasowanie języka komunikacji i sposobu prezentowania oferty tak, by pozyskać jak najwięcej nowych pacjentów.
Rola agencji marketingu medycznego w branży stomatologicznej
Rolą agencji marketingu medycznego w tej branży jest zatem dopasowanie języka komunikacji i sposobu prezentowania oferty tak, by pozyskać jak najwięcej nowych pacjentów i zbudować z nimi trwałą relację. Kluczowe jest nie tylko kształtowanie wizerunku marki dentystycznej, ale również planowanie spójnej strategii zarówno online, jak też w tradycyjnej formie (za pomocą ulotek, plakatów i reklam telewizyjnych).
W kwestii działań SEM i SEO agencje marketingu medycznego zorientowane są na pozycjonowanie stron gabinetów i ugruntowanie ich pozycji w wyszukiwarkach, dzięki czemu mogą one dotrzeć do wielu pacjentów, szukających najciekawszej oferty.
Co więcej, w marketingu medycznym niezwykle ważne jest świadome i kompetentne monitorowanie opinii pacjentów oraz dostosowane do sytuacji reagowanie na zamieszczane w sieci komentarze. Wszystkie te działania powinny być prowadzone w sposób zgodny z przepisami prawa oraz etyką medyczną.
Warto, by wprowadzane strategie miały na celu edukację pacjentów, budowanie ich świadomości w obszarze profilaktyki przeciwpróchnicowej i promowanie pozytywnego wizerunku gabinetów dentystycznych.
Skuteczność działań agencji marketingu w praktyce
Agencja marketingu medycznego powinna przygotować strategię zorientowaną na realizację określonych celów. Kluczowe są zatem wspólne ustalenia i konsultacje na każdym etapie nawiązanej współpracy z gabinetem stomatologicznym.
Możliwe, że dotychczasowe działania online nie przynosiły pożądanych skutków lub wręcz nikt nie zajmował się ich prowadzeniem. Wówczas powstaje idea powierzenia komunikacji marketingowej profesjonalistom.
Udane kampanie i skuteczny marketing medyczny pozwalają: zwiększyć ruch na stronie, zaangażować odwiedzających do komentowania jakości usług i umawiania pierwszych i kolejnych wizyt. Najważniejszym jednak aspektem są finanse placówki. Działania marketingowe powinny zaowocować nie tylko zwrotem z inwestycji (ROI), ale przede wszystkim zyskiem.
Jak obliczyć parametr ROI? Od wysokości przychodu należy odjąć koszt inwestycji i podzielić wynik przez koszt inwestycji oraz pomnożyć razy 100%. Wskaźnik ROI jest informacją zwrotną dla placówki zlecającej agencji działania marketingu usług zdrowotnych, czy obrana strategia i wykonane kroki przyczyniły się do zysku.
Wyzwania i trendy w marketingu stomatologicznym
Pandemia COVID-19 doprowadziła do szeregu zmian na rynkach światowych i wpłynęła na branżę medyczną. Zmieniły się standardy budowania relacji z pacjentem a telemedycyna zyskała globalną popularność. To z kolei przyczyniło się do zintensyfikowanych działań marketingu medycznego SEM i SEO.
Gabinet stomatologiczny, chcąc dotrzeć do potencjalnych pacjentów ze swoją ofertą i wyróżnić się na tle konkurencji, powinien personalizować ofertę dla poszczególnych osób i wychodzić naprzeciw ich zindywidualizowanym preferencjom oraz oczekiwaniom.
Podsumowanie
Marketing usług zdrowotnych jest odpowiedzią zarówno na potrzeby pacjentów, jak też stomatologów. Usprawnia komunikację, promuje najnowocześniejsze trendy i technologie oraz pozwala lekarzom na transparentne przedstawienie oferty medycznej.
Kluczowymi aspektami skutecznego prowadzenia marketingu stomatologicznego jest uwzględnienie potrzeb pacjentów oraz dostosowanie kanałów komunikacji i zaplanowanie spójnej strategii.
Warto powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji marketingowej, która nie tylko wypozycjonuje stronę gabinetu dentystycznego w sieci, ale również pomoże dotrzeć do znacznie większej ilości zainteresowanych usługą osób, z którymi lekarze zbudują trwałe relacje oparte na zaufaniu.