Pozycjonowanie stron medycznych – jak się do tego zabrać?
Większość ludzi wyszukuje firm, osob, produktów i usług w wyszukiwarce Google. Nie inaczej jest z pacjentami, którzy szukają informacji dotyczących leczenia. Wysoka pozycja strony naszego gabinetu w wyszukiwarce zapewnia nam widoczność, jednak jak się do tego w ogóle zabrać? Jak powinno wyglądać pozycjonowanie stron medycznych i jakie strony medyczne trafiają na pierwszą stronę wyników Google? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.
Strony medyczne – jakie powinny być?
Strony medyczne powinny być nie tylko łatwe do znalezienia w sieci, ale też w pełni przyjazne i wygodne w użytkowaniu dla tego, kto już je znajdzie. Musimy pamiętać, że najczęstszym gościem na naszej stronie będzie potencjalny pacjent – stawianie się w jego położeniu ułatwi nam zaprojektowanie strony, która będzie odpowiadała jego potrzebom.
Nowoczesna strona medyczna powinna być zatem intuicyjna i funkcjonalna dla użytkownika. Z łatwością powinien on znaleźć na niej interesujące go informacje. Warto, by treści, które tam znajdzie, były dla niego równie ciekawe, co przydatne. Dzięki temu znacznie wzrasta szansa, że zajrzy na stronę ponownie i będzie się nią dzielił z innymi.
Ważne jest także, by witryna była schludna i przejrzysta. Rozlokowanie treści, grafik, animacji i przycisków ma pomóc użytkownikowi w odnalezieniu się na stronie, a nie sprawiać, że się na niej zagubi. Strony medyczne z nadmiarem kolorów, niepotrzebnych informacji oraz ich zlym rozmieszczeniem przytłaczają użytkowników, a wyszukanie na nich konkretnej informacji jest zbyt męczące i czasochłonne. W efekcie są często szybko opuszczane.
Warto też pamiętać o tym, że użytkownicy będą przeglądać naszą witrynę na różnych urządzeniach, dlatego należy zadbać o responsywność strony, czyli jej dostosowanie się do różnych wielkości okien przeglądarki.
Na czym polega pozycjonowanie stron medycznych?
Pozycjonowanie, w skrócie SEO (ang. Search Engine Optimization), jest szeregiem działań mających na celu zwiększenie widoczności witryny w Internecie.
W przypadku prowadzenia praktyki lekarskiej może być to niezwykle pomocne w pozyskiwaniu nowych pacjentów oraz zwiększaniu ich świadomości na temat usług, jakie świadczymy. To również świetny sposób na przykucie uwagi i wyróżnienie się na ogromnie konkurencyjnym rynku medycznym.
Należy pamiętać, że korzystanie z narzędzi SEO wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Jeśli pozycjonowanie stron medycznych nie będzie odpowiednio prowadzone, może przynieść naszej witrynie więcej szkód niż korzyści. Z tego powodu warto zwrócić się do agencji marketingowej wyspecjalizowanej w działaniach SEO dla branży medycznej.
Pozycjonowanie stron medycznych – o czym należy pamiętać?
Pozycjonowanie stron medycznych obejmuje wiele rozległych działań, jednak warto, byś pamiętał o podstawowych zasadach:
- Doceń potencjał rozbudowanych słów kluczowych – pomogą Ci one dotrzeć do konkretnych potrzeb pacjentów, a tym samym zwiększyć konwersję.
- Uwzględnij lokalizację gabinetu w słowach kluczowych. Większość pacjentów szuka konkretnego miejsca na rozwiązanie swojego problemu.
- Nie stawiaj nasycenia strony słowami kluczowymi ponad jej funkcjonalność – natłok niepotrzebnych informacji może skutecznie odstraszyć użytkownika i spowodować, że opuści witrynę.
- Twórz osobne podstrony dla opisywanych przez Ciebie usług. Zadbaj o to, by otwierały się automatycznie w nowej karcie, tak, by użytkownik nie miał problemu z powrotem do strony głównej.
- Nie koncentruj się na pozycji w wyszukiwarce. O skuteczności Twoich działań świadczy konwersja. Śledź odsłony numeru telefonu oraz liczbę wypełnionych formularzy.
- Dbaj o wzorową funkcjonalność, estetykę i jak najwyższą merytorykę treści. Umieść na wszystkich podstronach w dobrze widocznym miejscu dane do kontaktu i przyciski zachęcające do wypełnienia formularzy rejestracyjnych. Strona zbudowana w ten sposób będzie zachęcała czytelnika do pozostania na niej i nawiązania z Tobą relacji, dzięki czemu inwestycja w jej pozycjonowanie będzie opłacalna.