Dlaczego warto wykorzystać potencjał marketingu stomatologicznego?
Fraza “stomatolog” jest wpisywana w Google ponad 27 tys. razy miesięcznie. To Internet jest dziś miejscem, gdzie pacjenci szukają metod i miejsc leczenia oraz konkretnych lekarzy. Sprawdź, w jaki sposób umiejętnie prowadzony marketing stomatologiczny pomoże im dotrzeć do Ciebie, a Tobie budować silną pozycję na rynku.
Pozyskuj nowych klientów
Każdy pierwszorazowy pacjent, który wychodzi z Twojego gabinetu zadowolony, jest w stanie przyprowadzić do niego 3 kolejnych pacjentów. To bardzo dużo, biorąc pod uwagę, jak ogromnie konkurencyjny jest rynek usług stomatologicznych. Z tego powodu ważne jest, by nieustannie szukać nowych dróg dotarcia do pacjentów i sprawnie komunikować się z nimi za pomocą różnych kanałów.
Spójny, przemyślany i regularny kontakt z pacjentami na portalach społecznościowych dostarczy nowych obserwujących, a wartościowy content na Twojej stronie oraz umiejętnie prowadzone kampanie reklamowe w Google nakierują zainteresowanych konkretnymi usługami właśnie do Ciebie.
Buduj rozpoznawalność marki
Dzięki wykorzystaniu swoich zalet i przewag, jakie posiadamy nad konkurencją, jesteśmy w stanie wyróżnić się na rynku, być rozpoznawalnym i przywoływać pozytywne skojarzenia. Usługi, które oferujemy oraz nasz wizerunek muszą być spójne z naszym logo, oprawą wizualną oraz hasłem reklamowym.
Umiejętnie prowadzony marketing stomatologiczny buduje świadomość marki w taki sposób, by pacjent ją zapamiętał i podświadomie kojarzył jej wizerunek z najwyższą jakością oferowanych usług. Wpływa to także na wzmocnienie jego zaufania.
Zwiększ ruch na swojej stronie internetowej
Marketing stomatologiczny dużą uwagę przykłada do optymalizacji strony gabinetu pod kątem SEO, czyli działań mających na celu poprawę jej odbioru przez wyszukiwarkę. W efekcie pozycjonujemy się wysoko w Google, a tym samym znacznie zwiększamy ruch na swojej stronie.
Zdobycie odwiedzających nie zapewnia jednak, że chętnie na stronie zostaną. Ważne jest zatem, by zadbać o wartościowe treści, przejrzystość strony, łatwość poruszania się po niej, responsywność (dopasowanie jej do różnych urządzeń, na jakich będzie wyświetlana) oraz funkcjonalność. Strona przyjazna dla pacjenta i odpowiadająca na jego potrzeby będzie przez niego nie tylko chętnie odwiedzana, ale też udostępniana innym.
Pomnóż swoje zyski
W dzisiejszym świecie pasywne reklamy w telewizji, radio i gazetach nawet w małym stopniu nie dościgają nowych, interaktywnych mediów internetowych. E-marketing umożliwia dotarcie z konkretną usługą tylko do takiego użytkownika, który jest nią zainteresowany. Dostarcza też informacji o efekcie naszych działań marketingowych, co jeszcze bardziej pomaga w zrozumieniu potrzeb i oczekiwań pacjentów i dostosowanie się do nich.
Odpowiednio prowadzony marketing stomatologiczny w znacznym stopniu pomaga nam w pozyskaniu nowych pacjentów, utrzymaniu obecnych i budowaniu silnego wizerunku marki na lata. Dzięki temu nasza strona internetowa, kanały w mediach społecznościowych oraz identyfikacja wizualna naszej firmy zarabia na nas nie tylko dziś, ale i w przyszłości.