Zarządzanie wizytówką Google gabinetu stomatologicznego — jak wykorzystać potencjał?
Optymalizacja i zarządzanie wizytówką Google to działania, które mogą w efektywny sposób wesprzeć promocję gabinetu stomatologicznego w sieci. Nie tylko pozwolą one budować reputację, rozpoznawalność marki, ale także skracają drogę użytkownika do informacji o firmie i korzystnie wpływają na pozycjonowanie.
Prowadzenie wizytówki Google polega przede wszystkim na zaprezentowaniu potencjalnym pacjentom najważniejszych informacji o gabinecie stomatologicznym. Aktualizowanie profilu o zdjęcia i filmy może pozytywnie wpłynąć na opinie o gabinecie. Natomiast dzięki dobrym opiniom nowi pacjenci chętniej zdecydują się na zabiegi u danego dentysty. Jak tworzyć i optymalizować profil firmy w Google?
Zarządzanie wizytówką Google — tworzenie i optymalizacja
Założenie i zarządzanie wizytówką Google nic nie kosztuje. Pozwala również na stworzenie prostej strony internetowej business.site. Jest to bezpłatne narzędzie, którego celem jest przedstawienie gabinetu, zabiegów czy też zespołu medycznego. Warto zawrzeć informacje takie jak: nazwa firmy, adres, godziny otwarcia, dane kontaktowe, krótki opis i dodać zdjęcia, a dzięki odpowiednim zakładkom przedstawić zakres usług wraz z cennikiem.
Na samym początku warto zadbać o kilka istotnych aspektów, aby funkcjonowanie wizytówki przyniosło oczekiwany rezultat. Do wyszukiwania firmy użytkownicy wykorzystują wyszukiwarkę Google lub robią to bezpośrednio z aplikacji Google Maps. Warto więc podkreślić, że poza samymi danymi niezwykle istotne jest, aby wizytówkę nieustannie optymalizować.
Jak więc założyć wizytówkę Google Moja Firma? Najważniejsze to posiadać konto Google. Dzięki temu zyskuje się dostęp do sekcji Menedżer Profilu Firmy. Klikając tam, można zacząć tworzyć profil firmy w Google. Istotne jest, aby firma posiadała adres fizyczny, ponieważ jest on weryfikowany przez Google. Warto dodać zdjęcia z zewnątrz i wewnątrz gabinetu, co sprawi, że wizytówka będzie wiarygodna.
Może się jednak okazać, że podczas dodawania firmy gabinet już widnieje w Mapach Google. Dzieje się tak, z uwagi na fakt, że wizytówka mogła zostać dodana przez innego użytkownika lub przez Google na podstawie informacji o firmie, które krążą w sieci. Należy wtedy zgłosić prawo do własności, aby uzyskać do niej dostęp.
Profil firmy w Google — opinie i oceny pacjentów
Wpływ na optymalizację i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma ma wiele aspektów. Jednym z czynników rankingowych są opinie od pacjentów. Przede wszystkim są one wartością dla nowych pacjentów. Warto więc zachęcać swoich klientów do poświęcenia kilku minut i wystawienia oceny za przeprowadzony zabieg i ogólną atmosferę u dentysty. Aby w pełni wykorzystać potencjał takiej opinii, powinna ona składać się z minimum 200 znaków, czyli średnio z trzech zdań. W treściach powinny znajdować się interesujące gabinet frazy, nazwa miasta, a najlepiej jeszcze zdjęcie.
Co istotne, na otrzymane opinie należy zareagować, nawet te negatywne. Warto podziękować za uzyskaną rekomendację i odnieść się do niej w przynajmniej jednym zdaniu. Ważne, aby każda udzielona odpowiedź była unikalna i dotyczyła konkretnego przypadku i konkretnego pacjenta.
Prowadzenie wizytówki Google — wykorzystywanie funkcji specjalnych
Nie da się ukryć, że im więcej informacji udostępnia się użytkownikom, tym lepsze efekty. Szczególne znaczenie ma to w przypadku gabinetu stomatologicznego. Pacjenci chcą nie tylko znać opinie innych, ale także zobaczyć, jak gabinet wygląda od środka. Można więc wykorzystać do tego celu funkcje specjalne, czyli udostępnić zdjęcia lub wideo. Ponadto można również wpisać swoje usługi wraz z orientacyjnymi cenami za nie. To także działa korzystnie na klientów. Zarządzanie wizytówką Google powinno obejmować także opcję wirtualnego spaceru z wykorzystaniem zdjęć 360 i cykliczne dodawanie informacji z wydarzeń czy życia gabinetu.
Optymalizacja wizytówki Google dla lokalnego SEO
Zarządzanie wizytówką Google, podobnie zresztą jak w przypadku pozycjonowania stron, powinno uwzględniać wykorzystanie słów kluczowych. Należy więc przeprowadzić research fraz kluczowych powiązanych z branżą, bądź sprawdzić je po pewnym czasie w dostępnych w profilu wizytówki statystykach. Wybrane słowa powinno umieścić się w nazwie firmy, jej ogólnym opisie oraz opisie usług. Dzięki temu będzie ona lepiej widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Warto także pamiętać, że zarządzanie wizytówką Google powinno obejmować utrzymywanie spójności danych i uaktualnianie informacji, np. w przypadku, gdy gabinet stomatologiczny zostanie przeniesiony w inne miejsce.
Zarządzanie wizytówką Google — podsumowanie
Zarządzanie wizytówką Google to z jednej strony sposób na pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce Google, a z drugiej strony istotny element pozycjonowania lokalnego. Stworzenie i obsługa wizytówki Google jest prostym zadaniem, ale to jednak dopiero początek drogi, której celem jest wypozycjonowanie na wysokie pozycje w Google. W tym czasie należy wykonać wiele różnych czynności, które pomogą zwiększyć widoczność gabinetu stomatologicznego w Google Maps. Będąc właścicielem profilu, zyskuje się szereg możliwości, które należy wykorzystać. W jednym miejscu ma się możliwość kontaktowania się z klientami poprzez opinie, wiadomości i pytania dotyczące oferty. Wizytówka Google Moja Firma jest doskonałym i darmowym narzędziem na promocję gabinetu stomatologicznego, jednak wymaga ona stałego nadzoru oraz sprawdzania coraz to nowszych rozwiązań oferowanych i udostępnianych przez Google.