Jak stworzyć harmonogram działań w social media?
Dobrze zaplanowany harmonogram działań w social media jest kluczem do stworzenia wartościowego i budującego relację z Pacjentem contentu. Dzięki planowaniu publikacji na cały miesiąc zawsze jesteś na bieżąco i masz czas na przygotowanie przemyślanych treści. Regularność publikacji jest też bardzo lubiana przez algorytmy social media, a do tego przyzwyczaja odbiorców do wyczekiwania na kolejne treści, co bardzo pomaga zwiększyć zaangażowanie na profilu, a tym samym osiągnąć większe zasięgi. Czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak mądrze planować swoje działania w mediach społecznościowych!
Wyznacz swoje cele
Zanim rozpoczniesz tworzyć harmonogram działań w social media, zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć z publikowanymi treściami i jaki ma być cel tego przekazu. Każdy post może mieć inny cel – jedne mogą podbijać zasięgi, inne prowokować do dyskusji, a jeszcze inne będą sprzedawać lub zachęcać do odwiedzenia strony internetowej. Określenie celów i trzymanie się ich powinno być Twoim stałym wyznacznikiem podczas tworzenia contentu.
Stwórz pomysły na publikacje
Następnym krokiem powinno być zebranie pomysłów. By zasięgnąć inspiracji, warto podpatrzeć, co publikuje konkurencja. Unikaj jednak kopiowania. W tworzeniu listy tematów miej też na uwadze, jakim miejscem są media społecznościowe i czego szuka tam ich użytkownik. Twoje treści powinny być interesujące, nie mogą jednak przytłaczać odbiorców, dlatego staraj się opisywać specjalistyczne tematy w przyjemny i atrakcyjny dla czytelników sposób.
Przygotuj content
Kiedy masz już wyznaczone cele oraz przygotowane tematy i materiały, czas na stworzenie treści. Możesz umieścić je w pliku w Wordzie, w arkuszu w Excelu lub w specjalnym programie służącym do tworzenia harmonogramów. Określ liczbę postów i przypisz im daty.
Zaplanuj publikację
Gotowe treści możesz z góry zaplanować na kanałach social media – nawet kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Dzięki temu Twoje posty będą automatycznie publikowane w wybranym przez Ciebie czasie. Zwróć uwagę, w jakich dniach tygodnia i w jakich porach dnia publikujesz posty. Zastanów się, kiedy Twoi odbiorcy spędzają najwięcej czasu na portalach społecznościowych – przed, w trakcie czy po pracy, a może w weekendy?
Reaguj na reakcję odbiorców
Bardzo ważna jest żywa i autentyczna komunikacja z odbiorcami, dlatego regularnie monitoruj ich reakcje i odpowiadaj na nie. W tych działaniach pomóc może Ci agencja marketingowa, opiekując się Twoimi kanałami na social media i dbając o Twój wizerunek.
Analizuj poczynione działania
By upewnić się, że nasz harmonogram działań w social media jest efektywny, należy go stale analizować. W tym celu warto posłużyć się arkuszem w Excelu. Dzieląc go na odpowiednie tabele i kolumny, możemy w łatwy sposób sprawdzić, które posty wzbudziły największe zainteresowanie odbiorców.
Nie zapomnij, że poza skrupulatnym planowaniem, trzeba również pozostawić sporo miejsca na elastyczność. Strategia real time marketingu, czyli dynamiczna reakcja na aktualne wydarzenia wokół, nie tylko zwiększa ruch na Twoim profilu, ale również buduje Twój wizerunek. Warto więc być na bieżąco i stale obserwować wydarzenia w kraju, na świecie oraz w konkretnej branży – rzecz jasna nie tylko stomatologii.