Jak reklamować swoje usługi, by zachęcić Pacjentów do wizyty w gabinecie?
Odpowiednia reklama usług medycznych pozwala na zdobycie nowych Pacjentów, a także pomaga utrzymać obecnych. To, w jaki sposób prowadzimy działania marketingowe, ma ogromny wpływ na zachowania naszych odbiorców. Jaka powinna być więc reklama usług dentystycznych, by spełniała nasze cele? Czy reklama usług w Internecie jest niezbędna? O tym w poniższym artykule.
Czym kierują się Pacjenci, wybierając gabinet stomatologiczny?
Nasz mózg nieustannie zwraca uwagę na to, w jaki sposób prowadzona jest reklama usług i produktów — częściej na poziomie podświadomym niż świadomym. Branża medyczna rządzi się tu takimi samymi prawami jak każda inna.
Jednak wyróżnia ją jeden istotny aspekt. Reklama usług medycznych musi budować zaufanie i wiarygodność nieporównywalnie bardziej niż reklama usług niezwiązanych z leczeniem. Każdy Pacjent ma potrzebę bycia otoczonym fachową opieką przez lekarza, któremu będzie zależało na jego zdrowiu.
Z tego powodu rekomendacje w Internecie, przyjazna i otwarta komunikacja za pomocą kanałów social media czy umożliwienie Pacjentom wygodnego kontaktu do siebie przeważają na decyzji wyboru konkretnego specjalisty i gabinetu.
Reklama usług medycznych — na czym się skupić?
Kiedy znamy już potrzeby Pacjentów, czas na zastanowienie się, jaka powinna być reklama usług stomatologicznych, które świadczymy — tak, by była jak najbardziej dopasowana do naszych odbiorców oraz maksymalnie zwiększała szansę, że wybiorą oni właśnie nasz gabinet.
Rynek stomatologiczny jest bardzo konkurencyjny, jednak należy pamiętać, że Pacjenci przychodzą do dentysty z konkretnym problemem. W celu wyleczenia wady zgryzu będą więc szukać najlepszego ortodonty, by uzupełnić braki zębowe — najlepszego implantologa, by przejść dużą metamorfozę uśmiechu — najlepszego protetyka. Niekoniecznie tylko w swojej okolicy — jeśli sprawa jest dla Pacjenta bardzo ważna, wybierze nawet stomatologa z drugiego końca Polski.
Reklama usług, które świadczymy, powinna więc podkreślać nasze mocne strony. Nie tylko te dotyczące konkretnej specjalizacji, ale wszelkie walory, które wyróżniają nas na tle konkurencji. Może to być np. gabinet szczególnie przyjazny dzieciom, możliwość pełnej diagnostyki na miejscu lub bezpłatna wizyta konsultacyjna.
Dobra reklama — ścieżka Pacjenta
Jak więc powinna wyglądać reklama usług w Internecie, by dać się odnaleźć Pacjentowi? By odpowiedzieć na to pytanie, należy prześledzić, w jaki sposób Pacjent szuka nas! Najczęstsza droga wygląda tak:
- Najpierw rodzi się potrzeba. Załóżmy, że jest to wybielenie zębów. Pacjent wpisuje więc w wyszukiwarkę nazwę zabiegu oraz miasto, gdzie chce go odbyć. Jeśli interesuje go konkretna metoda wybielająca, również będzie jej szukał.
- Wyświetlają mu się ściśle dopasowane do jego wyszukiwania: płatne reklamy, a także poniżej strony gabinetów najbardziej zgodne z algorytmami Google.
- Pacjent odwiedza wyświetlone adresy www. Szybko zamyka te, które swoją strukturą, treściami i stylistyką tworzą miejsce, w którym trudno się odnaleźć. Zostaje na tych, które są przejrzyste, informują go, co otrzyma, ile kosztują dane usługi i kim są lekarze prowadzący gabinet.
- Zainteresowany konkretnym miejscem Pacjent rozpoczyna poszukiwania. Szuka jeszcze większej wiarygodności.
W tym celu przegląda opinie w Internecie. Sprawdza też, czy dany gabinet nie prowadzi przypadkiem dialogu z Pacjentami na jakimś portalu społecznościowym. Bingo! Prowadzi. Teraz pozostaje więc przyjrzenie się pracy gabinetu „od kuchni”. Miejmy nadzieję, że są tam takie posty… - Wystarczająco przekonany, Pacjent decyduje się na kontakt.
Jeśli to Ty jesteś tym gabinetem, od tej chwili wszystko zależy już od Ciebie! Przyjazna i sprawnie działająca recepcja, później wzbudzający zaufanie lekarz, a w końcu skuteczne i komfortowe leczenie sprawią, że Pacjent nie tylko będzie chciał u Ciebie zostać, ale też będzie polecał Twój gabinet innym!
W celu zaprojektowania odpowiedniej strony internetowej, znalezienia się w topowych wynikach Google i umiejętnego budowania swojego wizerunku, warto zgłosić się do profesjonalnej agencji reklamowej doświadczonej w marketingu dentystycznym.
W Stomatologia 314 reklama usług stomatologicznych to nasza specjalność. Opiekujemy się wizerunkiem i widocznością Twojego gabinetu, byś Ty mógł poświęcić czas na opiekowanie się swoimi Pacjentami.