Kalendarz wizyt — co zyska gabinet dzięki rejestracji online?
Prowadzenie działalności stomatologicznej związane jest z szeregiem wyzwań związanych nie tylko z przeprowadzaniem zabiegów, ale także z odpowiednią organizacją pracy. Dlatego też wiele placówek decyduje się na korzystanie z możliwości internetowej rezerwacji terminu wizyty przez pacjenta. Kalendarz wizyt może być wspierany automatycznym wysyłaniem SMSów potwierdzających wizytę czy też wykonaniem przedpłaty. Te proste rozwiązania pozwalają odciążyć pracowników rejestracji, a także zyskać więcej pacjentów. Czym jest kalendarz wizyt? Jak przebiega cały proces rejestracji wizyty i jakie niesie on korzyści dla pacjenta?
Co to jest kalendarz wizyt?
Kalendarz umawiania wizyt online jest nowoczesnym i wygodnym rozwiązaniem. Przede wszystkim ułatwia to pracę gabinetom stomatologicznym i organizację zabiegów samym stomatologom. Kalendarz wizyt to niezwykle prosty i intuicyjny w obsłudze system, pozwalający w przejrzysty i czytelny sposób nie tylko umawiać klientów, ale także zarezerwować i dopasować dogodny termin.
Dzięki wdrożeniu w swoim gabinecie stomatologicznym kalendarza wizyt każdy upoważniony do niego użytkownik połączony z internetem, ma do niego wgląd z wybranego przez siebie urządzenia. Oznacza to, że niezależnie od miejsca, w jakim się przebywa, można sprawdzić termin wizyty, a także zapisać się na kolejną.
Rejestracja online w gabinecie stomatologicznym
Rejestracja online to nic innego jak rezerwacja terminu wizyty u lekarza za pośrednictwem drogi elektronicznej przy użyciu sieci internetowej. Elektroniczna rejestracja staje się obecnie coraz częstszym standardem w każdej placówce medycznej, również w gabinetach stomatologicznych. W odróżnieniu od takich projektów, jak e-recepta, czy e-zwolnienie, pod pojęciem e-rejestracji nie kryje się żadne rządowe oprogramowanie.
Rejestrację internetową wdraża się w poszczególnych placówkach indywidualnie albo z udziałem lokalnych samorządów. W związku z tym, pomimo oczywistych podobieństw, rejestracja usługi online nie jest jednorodna. Różni się przede wszystkim pod względem zastosowanych rozwiązań technologicznych, które w dużej mierze uwzględniają także bezpieczeństwo danych personalnych.
Aby opisać z praktycznego punktu widzenia rezerwację online, można przyjąć uogólnione zasady postępowania. Są one podobne w wielu placówkach w Polsce. W większości przypadków, zanim możliwe będzie skorzystanie z usług rezerwacji wizyty, należy dokonać aktywacji konta pacjenta. Następnie na stronie wybranej placówki medycznej lub gabinetu stomatologicznego klika się w zakładkę przenoszącą użytkownika do kalendarza, w którym przeprowadzana jest rezerwacja. Dotyczy to praktycznie wszystkich pacjentów. W zależności od systemu, jakim dysponuje dany specjalista, można skorzystać z opcji rejestracji ze skierowaniem lub bez.
Jakie są korzyści dla Pacjenta z rezerwacji wizyty?
Możliwość rezerwacji wizyty dla pacjenta to przede wszystkim oszczędność czasu. Nie musi on nigdzie dzwonić, czy udawać się osobiście do placówki medycznej, aby wystawiono rezerwację na jego wizytę. Oczywiście, przekłada się to na wyższy komfort i wygodę rejestracji pacjenta. Kolejnym atutem jest łatwość obsługi systemu i dostępność rezerwacji. Pacjent może wybrać sobie konkretny dzień i godzinę, jeśli są one wolne. Dzięki temu może dopasować termin wizyty do swoich planów w danym dniu.
Jakie są korzyści dla gabinetów?
Do podstawowych korzyści wynikających z rezerwacji online dla gabinetów medycznych należy przede wszystkim oszczędność czasu, ponieważ pacjenci dokonują rejestracji samodzielnie. Ponadto placówka zyskuje nowych pacjentów, którzy są biegli w nowoczesnych technologiach i preferują kontakt przez internet. Takich osób jest coraz więcej, co jest związane między innymi z digitalizacją środowisk.
Kolejnym atutem jest zmniejszenie liczby osób zapominających o rezerwacjach. Wynika to z tego, że pacjent sam wybiera termin wizyty, a tuż przed jej planowanym odbyciem się, otrzymuje on np. przypomnienie SMS. Warto także pamiętać, że takie nowoczesne rozwiązania przekładają się na optymalizację czasu pracy personelu, który może zająć się innymi zadaniami.
Jakie funkcjonalności powinien mieć kalendarz wizyt online?
Odpowiedni kalendarz powinien być wyposażony przede wszystkim w funkcję rejestracji wizyt online. Powinien on również automatycznie przesyłać powiadomienie do pacjenta o zaplanowanej wizycie. Ponadto każda osoba chcąca zarejestrować się do lekarza specjalisty powinna mieć możliwość dokonania tego nie tylko przy pomocy komputera, ale także z urządzenia mobilnego, czyli smartfonów, które są nieodłącznym elementem wyposażenia dla ludzi na całym świecie.
Podsumowanie
Rezerwacje online to doskonałe rozwiązanie, które niesie korzyści zarówno dla pacjentów, jak i placówek. Najważniejszym atutem jest oszczędność czasu, którego wielu ludziom brakuje. Prowadzisz własną placówkę medyczną lub gabinet stomatologiczny? Razem z firmą Stomatologia 314 możesz stworzyć projekt, który będzie dopasowany do Twoich potrzeb i pozwoli pacjentom szybciej oraz łatwiej zarejestrować się na wizytę. Skontaktuj się z nami i opowiedz o swoich oczekiwaniach, a my im sprostamy!