Sprzedaż usług medycznych – co warto wiedzieć?
Jak wygląda skuteczna reklama i sprzedaż usług medycznych w internecie? Jak powinna wyglądać strona internetowa gabinetu i jakie może spełniać cele? To główne kwestie, które omawiamy w tym artykule. Przekonaj się, że “nie taki marketing straszny, jak go malują”. Twoja placówka może zyskać nowych Pacjentów, jeśli tylko podejmiesz tych kilka kluczowych kroków.
Strona internetowa gabinetu – Twoja wizytówka w sieci
Strona internetowa Twojego gabinetu, to miejsce, gdzie możesz zaprezentować swoje usługi, efekty zabiegów, osiągnięte sukcesy, przedstawić zespół doświadczonych specjalistów, stylowy wystrój wnętrz i ich nowoczesne wyposażenie w profesjonalne urządzenia medyczne. Słowem wszystko, co udało Ci się dotychczas osiągnąć i z czego się szczycisz!
Można zatem stwierdzić, że strona internetowa jest jak rozbudowana, internetowa wizytówka. Sprawne działania SEO sprawią, że będzie prosta do odnalezienia w sieci przez przyszłych i obecnych Pacjentów. Więcej! Marketingowo to także reklamy, które przyciągną uwagę potencjalnych Pacjentów, a następnie “wręczą im wizytówkę”, czyli odeślą wprost do Twojej strony internetowej.
Czy to wystarczy, aby prowadzić skuteczną sprzedaż usług medycznych i zyskać nowych Pacjentów? Aby utrzymać ich uwagę i zainteresowanie, należy pamiętać o jednym podstawowym warunku. Content na stronie internetowej powinien być wartościowy i dopasowany do odbiorcy.
Content is King – pamiętaj o wartościowych treściach
Żadna strona internetowa nie obroni się bez wartościowego contentu. Jest tworzona po to, aby spełniać określone cele. Zacznijmy od treści – o czym należy pamiętać przy ich tworzeniu? Powinny być zrozumiałe dla Twoich obecnych i potencjalnych klientów (czyli pacjentów). Unikaj medycznego żargonu i specjalistycznego słownictwa, przemawiaj raczej w prosty do zrozumienia sposób – językiem odbiorców Twoich treści.
Przygotuj teksty o różnym charakterze. Nie tylko informacyjne lub reklamujące Twoje usługi. Przykładowo możesz prowadzić blog. Z jednej strony pomoże on w pozycjonowaniu Twojej strony w wynikach wyszukiwarki Google.
Z drugiej zaś – jego treści mogą być odpowiedzią na najczęstsze pytania i obawy pacjentów. Następnie możesz odnosić się do nich w swoich postach na mediach społecznościowych i tym samym budować wizerunek eksperta w swojej branży. Jeśli uda Ci się wzbudzić zaufanie do Twojego gabinetu, a następnie utrzymać je poprzez wysokiej jakości leczenie – zyskałeś nowych pacjentów, którzy zostaną z Tobą na lata!
Co w sytuacji, gdy nie dysponujesz dostateczną ilością czasu lub nie czujesz się na siłach, aby dostarczać regularnie teksty na swojego bloga? Nasi copywriterzy posiadają duże doświadczenie w redagowaniu artykułów o tematyce stomatologicznej. Z chęcią przygotujemy je dla Ciebie. Poprosimy Cię jedynie, abyś je sprawdził i naniósł ewentualne drobne poprawki.
Pamiętaj, że dobry content to nie tylko tekst. Zdjęcia i grafiki są niezbędnym elementem każdej strony internetowej. To one pierwsze przyciągają wzrok i uwagę. Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że powinny one mieć wysoką jakość. Jeśli nie posiadasz takiego materiału, możemy przygotować profesjonalną sesję zdjęciową i/lub filmową w Twoim gabinecie. Nasi graficy, fotograf i filmowiec zadbają o każdy szczegół.
Skuteczna promocja = większa ilość pacjentów
Co jeszcze powinna posiadać dobra strona internetowa gabinetu, aby była narzędziem skutecznej promocji? Podobno “diabeł tkwi w szczegółach”, warto więc zadbać o takie kwestie, jak:
- jej intuicyjność i dostosowanie do urządzeń mobilnych,
- zamieszczenie na stronie najlepszych recenzji i opinii pacjentów o usługach Twojego gabinetu,
- zaprojektowanie witryny tak, aby pacjenci mogli rezerwować wizyty online,
- umieszczenie widocznych i prostych do znalezienia danych kontaktowych – numeru telefonu, adresu e-mail i siedziby gabinetu.
Sprzedaż usług medycznych w internecie jest czasochłonna i skomplikowana, ale tylko dla osób, które nie znają zasad dobrego marketingu. Ze sprawdzoną agencją marketingową na pokładzie przeniesiesz swój stomatologiczny biznes na wyższy level! A skuteczna promocja to więcej pacjentów w Twoim gabinecie!