Jak powinna przebiegać promocja usług medycznych?

Promocja usług medycznych to skuteczne działania mające na celu pojawienie się danej placówki medycznej w świadomości potencjalnych pacjentów. Marketing w tej branży pozwala nie tylko zaistnieć gabinetom i klinikom w przestrzeni wirtualnej, ale przede wszystkim nie zginąć w chaosie tysięcy witryn o podobnym profilu. Istnieją także pewne obwarowania. Rządowa ustawa zabrania podmiotom o działalności leczniczej reklamowanie się publicznie. Jak zatem prowadzić skuteczną promocję usług medycznych? Oto nasze sprawdzone podpowiedzi.

Widoczność gabinetu w sieci

Konkurencja w branży medycznej jest bardzo duża, dlatego każdej placówce zależy na lepszej widoczności w sieci, która pozwoli jej dotrzeć do nowych pacjentów. Dany gabinet lub klinika mogą szczycić się zespołem najlepszych specjalistów i spełniać najnowocześniejsze standardy wyposażenia, ale bez skutecznej promocji ich usług medycznych w internecie, dowie się o tym jedynie ograniczona grupa osób. Aby być dostrzeżonym przez potencjalnych pacjentów i móc zaprezentować się im z jak najlepszej strony, na początku należy postawić na doskonale zaprojektowaną i użyteczną, własną internetową.

Zoptymalizuj stronę swojego gabinetu

Sama strona internetowa to tylko pierwszy krok do sukcesu. Kolejnym jest jej pozycjonowanie, aby znaleźć się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwań. Dzięki temu dana działalność medyczna “da się szybko odszukać” osobom, które właśnie takich informacji poszukują. Pozycjonowanie, nazywane także SEO, to różnego typu działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w sieci.

Jaki dokładnie powinien być efekt skutecznej optymalizacji? Wysokie wyświetlenie się Twojej witryny w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnego zapytania przez pacjenta. Rezultaty badań przeprowadzonych przez serwis HubSpot mówią, że aż 75% użytkowników Internetu sprawdza jedynie pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Zatem warto się na na niej znaleźć!

Wizytówka w Google Moja Firma

Widoczność kliniki lub gabinetu poprawi także wizytówka Google Moja Firma. Jest to profil, który pozwala wybrać, jakie najważniejsze informacje o swojej placówce chcesz udostępnić w wyszukiwarce i Mapach Google. W wizytówkach usług medycznych znajdują się dane kontaktowe, godziny otwarcia, a także opinie klientów, które należy moderować.

Widoczność strony internetowej to kluczowe działanie w promocji usług medycznych. Stworzenie własnej witryny i podjęcie działań SEO wymaga specjalistycznej wiedzy w tym temacie. W związku z tym optymalizację strony internetowej warto powierzyć sprawdzonej agencji marketingowej, która zrobi to profesjonalnie i efektywnie.

Blog medyczny

Prowadzenie bloga jest czasochłonne, ale może być doskonałą inwestycją, która po pewnym czasie przyniesie spory zwrot. Co zyskujesz prowadząc bloga medycznego? Oto 3 najważniejsze zalety:

  • blog zapewni Twoim pacjentom dostęp do najciekawszych informacji,
  • dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem zbuduje wizerunek eksperta i zbuduje większe zaufanie pacjentów,
  • rowadzenie bloga powiększy zasięg Twojej strony internetowej.

Wykorzystaj potencjał social media

Social media to efektywny kanał komunikacji pomiędzy pacjentem a placówką medyczną. Media społecznościowe pozwalają na sukcesywne kształtowanie wizerunku Twojej działalności medycznej. Jednak posiadają także inną zaletę – to doskonała promocja usług medycznych, dzięki której możesz dotrzeć do nowych osób.

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku, Instagramie lub na LinkedIn pozwala dotrzeć do setek tysięcy użytkowników. Jednak ten potencjał trzeba umieć wykorzystać. Kampanie w mediach społecznościowych to długofalowe działania, których efekty widoczne są dopiero po określonym czasie. Przynoszą jednak rezultaty, na które warto poczekać!

Czego dotyczy zakaz promowania usług medycznych?

Marketing usług medycznych posiada pewne ograniczenia związane z ustawowym zakazem reklamy świadczeń zdrowotnych. W ustawie z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej znalazł się zapis o tym, że podmiot wykonujący działalność leczniczą może podać do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych, pod warunkiem, że treść i forma tych informacji nie noszą cech reklamy.

Co to oznacza w praktyce? Placówki medyczne nie mogą reklamować publicznie swoich usług i nakłaniać do korzystania z nich. Istnieje natomiast możliwość informowania i edukowania potencjalnych pacjentów, np. o zaletach leczenia i dbania o zdrowie. Ustawa nie zabrania przekazywania informacji o zakresie i rodzaju świadczonych usług zdrowotnych. Wokół tych tematów skupia się marketing medyczny.