Oprogramowanie gabinetu stomatologicznego – czy warto?

Świat stale się zmienia, a widmo zmian nie ominęło także dziedziny, jaką jest stomatologia. Rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że nawet tak pozornie „niezmienne” gałęzi biznesu także ewoluują, aby nie tylko być bardziej efektywnym w swoich działaniach dla Pacjentów, ale też w pracy samego gabinetu. Dziś coraz większa ilość z tych miejsc decyduje się na znaczne uproszczenie prowadzonych działań i korzysta ze specjalistycznego oprogramowania, dzięki czemu codzienna działalność staje się dużo łatwiejsza. Pozostaje jednak zadać sobie jedno, niezwykle ważne pytanie: co musi mieć taki program dla gabinetu stomatologicznego, żeby był prawdziwym strzałem w dziesiątkę? Zastanówmy się nad tym wspólnie.

Dlaczego potrzebujesz marketingu?

Przede wszystkim — każde z nich, a zwłaszcza Google Ads oraz Facebook Ads, pozwalają na stopniowe budowanie świadomości marki. Częste napotykanie na komunikaty danego gabinetu, zwłaszcza w obrębie miejsca zamieszkania danego pacjenta powoduje, że z czasem zaczyna on uznawać dane miejsce za warte uwagi, aż w końcu, gdy nadejdzie odpowiedni moment na wykonanie zabiegu, prawdopodobnie zdecyduje się on na to, co jest mu znane. Ten fakt niemalże bezpośrednio łączy się z inną zaletą korzystania ze wspomnianych narzędzi marketingu internetowego.

Znając ilość wyszukań wybranych usług stomatologicznych w danej lokalizacji, kierujemy personalizowane komunikaty reklamowe dla danej usługi wybranym użytkownikom, którzy ją poszukują. Jeżeli nie dojdzie do konwersji, czyli pacjent nie wykona połączenia z recepcją lub nie pozostawi wypełnionego formularza na stronie www w danym momencie, zawsze możecie skorzystać z remarketingu, docierając do użytkowników Google czy Facebooka z nową, być może ciekawszą dla nich ofertą! Przy niektórych usługach pacjenci muszą wręcz „dojrzeć” do decyzji zakupowej. Dość często zdarza się, że przez 2-3 tygodnie od pomysłu wizyty, pacjenci zastanawiają się, czy chcą zainwestować kilka, czy nawet kilkanaście tysięcy złotych w implanty czy poprawę jakości swojego uzębienia, Stąd podczas tego czasu przypominamy im o możliwości skorzystania z usługi w wybranym gabinecie, gdy decyzja zostanie już podjęta. Skorzystanie z omawianych narzędzi pozwala nie tylko na wydatne zmniejszenie kosztu pozyskania nowego pacjenta, ale też realną ocenę skuteczności konkretnych kampanii. Takie informacje dają szansę na ewentualną poprawę działań w przyszłości i, co najważniejsze, optymalizację wszystkich wskaźników. Każda wydana przez naszych Klientów złotówka jest raportowana i analizowana — dzięki temu możliwe jest odpowiedzenie na pytanie: czy aby na pewno przynosi ona konwersje? Najczęściej jest to wykonanie połączenia lub wypełnienie formularza przez Pacjenta.

Wszystko po to, aby trafić do pacjentów potrzebujących Waszych usług i Waszego unikalnego podejścia do każdego z nich. Czemu więc nie podjąć tak kontrolowanego ryzyka, jakim jest skrojone pod nasze potrzeby oprogramowanie medyczne, skoro korzyści z niego mogą przynieść nie tylko zwiększenie świadomości marki, ale też realny wzrost liczby pacjentów?

Zmiany w organizacji

Nie sposób nie zauważyć tego, jak gabinety stomatologiczne zmieniają sposób działania, pozyskiwania pacjentów czy też organizacji pracy. Gabinety stomatologiczne powoli odchodzą od tradycyjnego modelu organizacji, w którym dominującym elementem jest człowiek. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że mimo tego, że model organizacji pracy, w którym praca w dużej mierze jest uzależniona od oprogramowania, staje się coraz bardziej powszechny — człowiek nadal pozostaje w centrum zainteresowania. Dziś jednak stomatolodzy rozumieją, że istnieją obszary, które warto wzbogacić o określone udogodnienia. Jednym z tych obszarów jest zarządzanie gabinetem stomatologicznym, będące nie raz trudniejszym orzechem do zgryzienia, niż samo wykonywanie zabiegów stomatologicznych. Na czym jednak skupiają się twórcy wspomnianego oprogramowania medycznego, starający się wznieść stomatologię na nowy, nieznany wcześniej poziom?

Stomatologia jest bardzo praktyczną dziedziną medycyny, stąd też potrzebne jest stworzenie czegoś, co pomoże lekarzom i menadżerom gabinetów zrealizować ich potrzeby. Wspomniane potrzeby można podzielić na pewne grupy, a co ciekawe — wszystkie z nich są niezwykle ważne dla codziennej organizacji pracy.